2012. május 17., csütörtök

A fanyűvő egy régi magyar UFO-s könyvben?

A mai napon kezdtem el olvasni Sombor Judit: Égi vendég - UFÓk Magyarországon c. könyvét, mely 1990-ben jelent meg. A könyv számos országon belüli ufo esetet ír le.
  Rögtön az elején - a 8.-ik oldalon - leír egyeset, amit ha elolvastok, meglátjátok miért is került erre az oldalra. Íme hát a történet :
"1989 novembere... 11.-én a rádió különös hírrel szolgált: A kecskeméti katonai reptéren kicsi zöld emberkék tűntek fel a parkológépek között. Az egyik kiskatona látta, hogy követ hagytak hátra". A vezérezredes nem tud semmit, de vizsgálatot rendelt el. Az írónő a helyszínre utazik, az ezredes fogadja és közben a kiskatonát várják, hogy beszámoljon a dologról. Hamarosan megérkezik Juhász István, a honvéd szemtanú. " Őrségben voltam és este váltottak, már kezdett sötétedni. A bokszok felől valami furcsa hangot hallottam, vártam, de nem jött senki. Ott a bokszok mellett utat építettek és kint hagyták a betonkeverőt. Gondoltam közelebb megyek és megnézem mi az, nehogy még a végén valaki ellopja az akkumulátorokat. Odaérek és megszólalok, hogy Állj, Kivagy?, de sehol senki. A hang is elhallgat. Visszamegyek az őrtoronyhoz, de megint hallom a surrogást...A folyamat ismét eljátszódott, odamentem, senki sehol és a nesz is abbamaradt. Később jött a váltás.."
A történetből úgy folytatódik, hogy kiderült: nincsenek zöld emberkék, a sajtó torzította el a történetet valamint a rádió is. A katona tagadja, hogy bármikor is zöld emberkéket látott volna és nem is számolt be így senkinek, de történetét így folytatja, ami számunkra a fontos és érdekes rész: 
"Éjjel kettőkor átvettem az őrséget és nem sokkal később a rakétatároló sarkánál megláttam azt a fehéres valamit, olyan volt mint egy nagy fehér kutya. Nézegetem a következő pillanatban a gép orrfutójánál termet. Hosszú karja volt és rövid lába. Megijedtem, megcsettintettem a fegyvert, erre a főfutónál tűnt el és lehajolt, mintha keresett volna valamit...aztán már nem láttam sehol."
A folytatásban még kiderül, hogy a lény valami követ is hagyott hátra az orrfutónál, de egyszerű közönséges kő volt, nem pedig valami misztikus űrbéli tárgy.
Az esetet elrendelték kacsának, mivel a sajtó és a rádió teljesen másképp adta le a történetet, mint ahogy valójában megtörtént. Ezután az ufó hívők nem is foglalkoztak a történettel.

Na de a szemtanú leírása a lényről nem illik rá pontosan a fanyűvőre?? Ráadásul az egész 1989-ben történt és egy '90-ben kiadott könyvben szerepel benne! Ekkor még híre nem volt fanyűvőnek!
 - mint egy nagy fehér kutya ( nyilvánvalóan nem kutyáról van szó, akkor azt felismeri a katona. A testére gondolt hogy nagyobb, a mi nyűvink magas és ha négykézláb mászik, nagynak láccódik így is.)
- hosszú karok(egyértelmű nyűvi vonás)
- fehér színű test ( szőrzet)
- az eset éjjel történt ( amikor a legtöbbször látják az állatot)
- lehajolt, megijedt és elrohant ( mint megannyi beszámolóban )
- az egyszerű kő használata ( nincs benne semmi misztikum, de pont ez a lényeg: az állat használhatja eszközként a követ?!)

Szóval ez most a véletlen műve lenne vagy  fennmaradt egy beszámoló a mi kis nyűvinkről, amit akkoriban nem tudtak értelmezni ?
Ti mit gondoltok?

4 megjegyzés:

  1. Jó poszt!
    Am. tényleg, egy éjszakai fehér alak mennyire "ufószerű"!
    Eddig még bele sem gondoltam. Egy magas, vékony fehéres alak hosszú végtagokkal... Tényleg sok ember (főleg ufórajongók) azt gondolhatná rá hogy 'űrlény'.

    http://battleofearth.files.wordpress.com/2011/06/tallwhites.jpg

    VálaszTörlés
  2. Jó kép!
    Csak az a baj, hogy ezek a lények nem szőrösek! Mindig testhez simuló ruhát viselnek.
    De nemtudom hogy nézhette kutyaszerűnek az illető, akár nyűvi volt akár földönkívüli!

    VálaszTörlés
  3. A fanyüvőnek is csak ritkás szőre van, de éjszaka a sötétben messziről még az sem nagyon észrevehető. Remélem, júniusban el tudok menni Tokajba. Jó lenne (elsőként) lefényképezni a nyüvit!


    Am. a fanyüvő tényleg nem valami kutyaszerű, max annyi hogy talán néha négylábra ereszkedik. De én akkor se nézném kutyának.

    VálaszTörlés
  4. Egyébként amióta először hallottam a Mátranováki Fanyüvőről, nagyon megváltozott róla az elképzelésem. Akkor sokkal jetiszerűbbnek gondoltam....

    VálaszTörlés