2011. július 15., péntek

Kasai rex

Első észlelés:1932
Hely:Kongói köztársaság,Afrika

1932-ben John Johnson egy svéd ültetvény tulajdonosa egy szolgával utazott a Kasai völgyben,Belgian Kongóban.Útközben egy orrszarvúval találkozott,majd nagy meglepődésére egy óriási lény rohant ki a bokrok közül,ami megtámadta az állatot.Johnson a sokktól elájult,a szolga pedig úgy megijedt hogy elfutott.Mikor Johnson magához tért,látta hogy a lény éppen az orrszarvúból lakmározik."Vöröses színe volt,fekete csíkokkal.Az orra kicsit hosszú,szájában számos fogat láttam.A lába vastag és erőteljes, mint egy oroszláné."John a lényt 13 méternek (43 láb) írta le és hasonlóan nézett ki mint egy Tyrannoszaurusz rex.
Van egy másik hasonló történet is ami a Rhodesia Herald napilapban jelent meg,szintén 1932-ben,ráadásul egy fotóval.Röviden a leírás: "Február 16-án vadászútra indultam egy szolgával,csak egy kis Winchester fegyvert vittem magammal,mert nem számítottam nagy vadra.Két órakor értem el a Kasai völgyet.Hirtelen a fiú felkiáltott hogy Elefántok!,észre sem vettem a két állatot,úgy elrejtette őket a dzsungel.Mintegy 50 méterre tőlünk,láttam valami hihetetlent, egy szörnyeteget.Körülbelül 16 méter hosszú volt gyíkszerű feje és farka.Becsuktam a szemem,majd kinyitottam,de az az állat még mindig ott volt.Mellettem a férfi,a fűben lapult és nyöszörgött, úgy félt.Hirtelen a szörnyeteg gyors mozgással eltűnt.Kellett egy kis idő mire újra helyrerázódtunk,a fiú sírt és imádkozott mellettem.Tovább mentünk,és később keresztben volt előttünk egy mocsár.Nagyon lassan haladtunk.25 méterre ismét megláttam az óriásgyíkot,amint éppen egy orrszarvúból lakmároz,még a csontok ropogását is hallottam.Tudtam,hogy lekell fényképeznem.Elővettem a gépemet,és egy képet sikerült készítenem,pontban ezután a mély vízbe ugrott a bestia.A lénnyel való találkozás teljesen tönkretette az idegrendszeremet,elájultam a bokorba.Kimerültem,féltem és miután visszaértem a táborba 8 napig ágyban feküdtem,belázasodtam...Johanson"
Sajnos a történet kitaláltnak látszódik.A szolga ugyanúgy elfut és fél,a lény megtámadja és eszik az orrszarvúból,még a férfi két neve is hasonló ,azaz Johnson és Johanson.Ráadásul mindkét férfi szintúgy elájul.Több kriptozoológiai lényt,dinoszauruszt is jelentettek Kongóból,de érthetetlen módon ezt az egyet még a helyi lakosok sem látták és nincs neve sem.

Most jöjjenek a fotók.Mindkettő hamisítvány.Az első képen két kép van összevágva,egy gyík látható rajta,körülötte fehér vonallal.A képet egy természetvédelmi magazinból vágták ki.
A második fotón látható egy t-rex, amint épp egy orrszarvúból lakmározik.A T-rexet egy régi filmből vágták ki,talán Willis O'Brien 1918-as a Ghost of Slum Montain-ből .
SAJÁT VÉLEMÉNY: Természetesen csalás,hoax az eset.Esetleg egy nagyon kevés esélyt látok arra,hogy az első story igaz,csak John készített egy hamis képet,hogy ezáltal hihetőbb legyen a története.De erre tényleg kicsi az esély,hiszen mint írtam,még a hely lakosai és a bennszülött törzsek sem látták ezt a kriptidet.1932 óta pedig senki sem észlelte.Még a kriptozoológia kutatók is kételyekkel kezelik ezt a történetet.

4 megjegyzés:

  1. váu!!! rémisztő történetek! amugy tényleg látszik, hogy a képek hamisak. ráadásul ha a helyiek sem ismerik, tuti kacsa. vannak más afrikai legendák, pl Kongamato, és Mokele Mbembe, de azokat a helyiek is ismerik, de tuti azok is kacsák. az első egy madár lehet, a második, meg ahogy az elefánt úszik, csak a feje látszik ki, és olyan mint egy sauropoda.

    VálaszTörlés
  2. egyébként én is látni véltem egy repülő őshüllőt, de már bisztos vagyok benne, hogy egy madárral tévesztettem össze.

    VálaszTörlés
  3. amúgy nemrég hallottam egy olyan elméletet, miszerint a Kasai Rex egy ősi kihalt gyík, amely rokona a komodói varánusznak, de nem olyan ősi, mint a t rex. de sokkal hatalmasabb komodói rokonánál.(megalania prisca) és 2 lábra is tud állni.

    (képek: http://www.myspace.com/the_cryptozoologist/blog/356758906 )

    VálaszTörlés
  4. a mokele-dről amit írtál,potn írtam egy új bejegyzést :) a linket meg köszi

    VálaszTörlés